NetHq Blog


A rossz legjobb kritikája az, ha megmutatjuk, hogyan kell jobban csinálni.

A Google bejelentette az új news_keywords meta tagot.

Nightvis, 2012.09.24 23:07
A régi időkben sokat jelentett a "meta keywords" tartalma az oldalon. Néhány éve azonban jelentősége nagyban lecsökkent. Mi a legtöbb esetben mégis azt javasoljuk, hogy érdemes megadni, mert ez egyfajta visszacsatolásként is jó lehet, hogy milyen kifejezésekre akartuk eredetileg optimalizálni az oldalt.

Kétségtelen, hogy a klasszikus, jól ismert <meta name="Keywords" content="" /> tagnak közvetlenül jelentéktelen hatása van a helyezésre napjainkban.

Az újítás nem is a régi elem új virágkorát jelenti, hiszen egy teljesen új meta elem megjelenéséről van szó. Ez nem más mint a "news_keywords".

Az újítást a Google adta ki, tehát (egyenlőre) csak a Google Hírek találati listájára lesz hatással.

Miért van szükség az új news_keywords tagra?

A hírek optimalizálása már jó ideje valamelyest különvált a "normál" keresőoptimalizálástól. A probléma alapja itt is ez. Egy hír gyakran nem tartalmazza pontosan azokat a kulcsszavakat, amelyekhez szorosan kötődik. Igaz lehet ez a különböző lényeges elemekre is (Title, Description, heading elemek, stb.). Az újságírók gyakran inkább hangzatos címeket adnak, mintsem releváns tartalmakat. Ezen kívül néha a lényeges kulcsszavak pontosan elő sem fordulnak a tartalomban.

Vegyünk egy példát:

http://index.hu/tudomany/tortenelem/2012/09/19/

romai_kori_mozaikot_tartak_fel_torokorszagban/

A cikk címe ez:

"Római mozaikot tártak fel Törökországban"

Ebből az emberi olvasók zöme egyből tudja, hogy valamilyen régészeti leletről van szó, amely módosítja a vonatkozó eddigi történelmi elképzeléseket.

A kulcsszavak tehát lehetnének ezek: "régészet, történelem, Római Birodalom", "lelet", stb.

Elképzelhető, hogy ezek egyike sem szerepel az adott cikkben, de mégis inkább kapcsolódik ezekhez a cikk, mint a domináns kifejezésekre (pl.: "mozaikot tártak fel", "találtak").

A <meta name="news_keywords" content="" /> helyes kitöltésével azonban megadhatjuk a keresőnek, hogy valójában melyek a szorosan kapcsolódó kulcsszavak, noha azok nem biztos, hogy szerepelnek a lényeges tartalmi elemekben.

Ezzel a megoldással tehát az online újságírók, szerkesztők nagyobb szabadságot kapnak. Kevésbé kényszerülnek irányítottan alkalmazni a kiválasztott, lényeges kifejezéseket.

Miként használjuk az új news_keywords elemet?

A többi meta elemhez hasonlóan ezt is az oldal <head> részébe kell elhelyezni.

Maximum 10 kulcsszót helyezhetünk el itt vesszővel elválasztva. A vessző (,) az egyetlen megengedett írásjel a tartalmán belül. Például:

<meta name="news_keywords" content="régészet, történelem, Római Birodalom, lelet " />

A kulcsszavak sorrendje nem fontos, mert egyenlő hangsúlyt kapnak függetlenül a sorban elfoglalt pozíciótól.

A felsorolt kifejezések is hatással vannak egymásra. Az itt lévő kifejezések pontosíthatják is egymás jelentését az adott kontextusban.

Nagyon fontos, hogy az új "news_keywords" meta elemben tehát nem szabad túl sok kulcsszót elhelyezni, mert felesleges. Mindenképpen kerülendő tehát a kulcsszóhalmozás.

Nagyon fontos és a Google kiemeli az újítással kapcsolatban, hogy az alapvető rangsorolási faktorok nem változtak és ez csak egyetlen új paraméter az összetett algoritmusban. Nagyon fontosak például a következők: frissesség, naprakész híradás, eredetiség, érdekesség, stb.

Forrás: SeoTools Blog / seotools.hu

Tartalom közösségi megosztása: