NetHq Blog


A rossz legjobb kritikája az, ha megmutatjuk, hogyan kell jobban csinálni.

Keresőoptimalizálás, keresőmarketing

Nightvis, 2012.07.23 14:56
Nem mindegy, hogyan jelennek meg a weboldalaink. Az alábbi listában összefoglalom a legfontosabb szempontokat, amiket egy weboldal tervezésekor érdemes figyelembe venni.

A nagy kereső programok állandóan pásztázzák az internetet és linkről linkre haladva gyűjtik az információt az internetes oldalakról. Egy oldal akkor kerül be a keresők adatbázisába, ha vannk rá mutató linkek. Ha már egyszer bekerül egy link az internetes keresők adatbázisába, onnan már nehezen kerül ki.

Az internet felhasználói egy termék, vagy szolgáltatás keresése során a keresőket használják, legyenek azok tematikus, vagy keresőszavakkal operáló keresőprogramok. A kutatások szerint egy keresési eredmény listájából a felhasználók az első három találatra kattintanak az esetek túlnyomó részében (kb. 70%-ban), az első 10 találatra kattintanak összesen több, mint 95%-ban.

A fenti tények fontosak tehát ahhoz, hogy a weboldalak a keresőkben jó helyezést érjenek el.

Milyen web technológiát ne használjunk?

A keresőmotorok szavakra, linkekre keresnek. A látványos Flash megoldások kétségtelenül vonzzák a szemet, de a  flash bannerek képekből állnak, amiket a keresők nemigen tudnak használni. A keresők a flash pluginokat átugorják, ugyanúgy, mint a JAVA appleteket is. A weboldalak kereshetősége miatt ezért célszerű mértékkel használni a fenti technikákat, ugyanis találatok nem érkeznek a fenti esetekben. A hatékony keresőkifejezéseket ne tegyük flashbe!

Milyen web technológiát használjunk?

Használjuk a hagyományos HTML és CSS formázásokat. A keresők az alábbi részekben keresik a kulcsszavakat:

<TITLE> tag - Címsor - az oldal HEAD jében található TAG. Minden oldalnak legyen címe!

META tag - Az oldal fejlécében plsz információk közlésére használt tag. A description paraméterben lévő szöveget használják a keresők.(<meta name="description" content="Oldal leírása...">). A description tag-et célszerű használni, mivel a google sokszor ezt teszi a találat mellé az oldal rövid leírásának.

Az oldalon lévő linkek egyúttal keresőszavak is legyenek <a href='link'>keresőszó</a> formában.

Az oldalon lévő képek altt paraméterét töltsük ki megfelelő keresőszóval

A Body érsz szövegeiben a keresőszavak lehetőleg az oldal elején szerepeljenek.

Az oldalakon használjuk a címsor tageket (<h1>, <h2>,....<h7> ), amivel jelezzük a kersőnek a kulcsszó fontosságát.

Vannak büntetendő trükkök a SEO területén, amelyeket a keresők algoritmusainak írói már kitanultak és védekeznek ellenük, tehát nem célszerű használni őket, mert a keresők a rangsorban hátrébb helyezik az ilyen trükköket alkalmazó oldalakat. Vannak a látogatottságot növelő eljárások is.

A keresőoptimalizálás fokozatai

Jól megírt weboldal 

Alapvetően a keresők szöveges linkekre keresnek, ezért minden fontos kulcsszó, minden fontos információt linkekkel el kell tudni érni. Gondolok itt a javascript / Java alapú menürendszerekre, Flash képekben rejlő kattintható tartalmakra. Kerüljük őket.

Linknépszerűség növelése

Minél több külső hivatkozás mutat a webhelyre, annál magasabb a rangsorolása. A linkek számán kívül azonban fontos a linkek környezete is. Ha nem megfelelő környezetben vannak a linkek, akkor inkább csökkenti a rangsort a link. A linkre rakott kulcsszavak is fontosak.A linkekre rakott kulcsszavak is fontosak. A keresők díjazzák azt a megoldást, amikor egy kulcsszóra linket helyezünk el és a link olyan oldalra mutat, ami végül megfelelő találatot ad. Az olvasók is díjazzák. Fontos a belső és külső kulcsszavak használata is.

Webhelyek optimalizálása

A kulcsszavak közül ki kell választani azokat, amelyek a legnagyobb látogatottságot jelentik a felhasználónak és azokat kell elhelyezni a weboldal megfelelő részein. Arra is célszerű figyelni, hogy a megfelelő kulcsszavak milyen sűrűségben fordulnak elő az oldalon.

Listamegjelenés-optimalizálás

Ha az oldalunk a rangsorban már a megfelelő helyen jelenik meg, akkor arrais figyeljünk, hogy az oldal leírása is megfelelő legyen, azaz a látogató a keresőben megjelenő találat alapján valóban rákattintson a mi oldalunkra, mert az oldal leírása felkeltette a figyelmét.

Nagyipari optimalizálás

Ha az oldal látogatottsága és a cég nyereségessége között összefüggés áll fent, akkor olyan manipulatív technikákat kell alkalmazni, amelyek esetleg a keresőprogramok ajánlásaival ellentétes technikákat feltételez.

Tartalom közösségi megosztása: