NetHq Blog


A rossz legjobb kritikája az, ha megmutatjuk, hogyan kell jobban csinálni.

Kényelmes és felhasználóbarát weboldalak, az összes eszközre

Nightvis, 2017.12.06 00:24
A mai modern és rohamosan változó világban, a felhasználók igényei és szokásai is folyamatosan és egyre drasztikusabban változnak. Vizsgáljuk meg a weboldalak megjelenését a mostani modern eszközökhöz viszonyítva. Az egyszerűség kedvéért egy általános és kevésbé bonyolult példán keresztül vizsgáljuk meg a helyzetet.

A látogatók, más néven az ügyfeleink

A weboldalunkat látogató felhasználók esetében, régebben csak arra kellett felkészülni, hogy a felhasználó leül egy számítógép elé, legyen az notebook vagy asztali pc, és meglátogatja a weboldalunkat. A mobil eszközök elterjedésével az online tartalomfogyasztás radikálisan megváltozott. Az asztali kijelzőkre tervezett weboldalunk nem fogja tudni megfelelő minőségben kiszolgálni a látogatókat, aminek természetesen a végső eredménye a látogatások és a profit csökkenése/megszűnése lesz. Felismerve ezt a problémát, egy kényelmes, felhasználóbarát és költséghatékony megoldással kell előállnunk.

A weboldal, más néven a bevétel első bástyája

Az online jelenlét legfontosabb eleme egy olyan weboldal, ami nem pusztán az oldalt látogató felhasználók számára hasznos és szerethető, hanem számunkra is biztosítja az eltervezett üzleti célokat. Egy jó weboldal jellemzőjét több dimenzió szerint lehet értékelni és megvizsgálni, de jelen esetünkben tegyük fel, hogy a weboldalunk megfelelően teljesít, pusztán a hordozható eszközök támogatása hiányzik, vagy nem kielégítő.

A két dimenzió közötti híd

A felhasználó egy olyan weboldalt szeretne használni, ami ugyan azzal a funkcionalitással bír a mobil eszközein is, mint az asztali számítógépén, viszont a felhasználói élmény és a megjelenés terén nem visel el kompromisszumot. Ez azt jelenti, hogy a weboldalunkat mint egy dimenziót, egy képzeletbeli híddal kell összekötni a felhasználói dimenzióval. Ennek a legmodernebb és leghatékonyabb eszköze az úgynevezett responsive web design.

Igazodunk a képernyő méretekhez

A responsive web design azt jelenti, hogy egy olyan weboldal megjelenésünk van, ami folyamatosan igazodik az adott eszköz kijelzőjének méretéhez. Tehát nincs külön asztali és mobil weboldal nézet. De miért is jó ez nekünk? Két nagyon fontos és meghatározó érvet lehet felhozni a technológia mellett.

Az első, hogy a google keresőben prioritást élveznek a responsive weboldalak. Tehát jobb helyezést lehet elérni az ilyen designal, valamint jobb rangsorolási értéket kapunk a keresőóriás motorjától.

A második és kicsit sem elhanyagolandó tényező, a felhasználók jó kedve. Ezt az érvet vizsgáljuk meg kicsit részletesebben.

Képzeljük magunkat egy potenciális vásárló helyében, aki szeretne egy porszívót vásárolni az interneten keresztül. A keresési találatok között megnyitjuk a számunkra szimpatikus találatot, abban reménykedve, hogy gyorsan és egyszerűen túl tudunk lendülni a termék vásárlás problémán. Az első meglátogatott weboldal, kicsiben jelenik meg. Minden aloldalon nagyítanunk kell, hogy el tudjuk olvasni a termék paramétereit. A képeket nem látjuk rendesen és a galéria is rosszul működik a weboldalon. A megrendelés és kosárkezelésről már ne is beszéljünk. Várhatóan hamar dühösek leszünk és megnézzük a következőt keresési találatot. Ott egy olyan weboldal fogad minket, ami tökéletesen optimalizáltan, gyorsan és kényelmesen jelenik meg a mi kicsi mobiltelefonunk böngészőjében. 5-6 kattintás után már meg is tudjuk rendelni a szimpatikus terméket és mi, mint látogatók és vásárlók boldogak vagyunk, megoldottuk a problémát. A responsive weboldal tulajdonosa is boldog, hiszen nála történt meg a vásárlás és jobb esetben a presztizse is emelkedett. A google is boldog, mert tudott nekünk olyan weboldalt mutatni a találati listán, ami ideálisan jelenik meg a készülékünkön. Csak egy valaki nem lesz boldog, az a weboldal tulajdonos, akinek otthagytuk a weboldalát, mert nem volt optimalizálva...

Summa summarum

Komoly üzleti hátrány származik abból, ha valakinek nincs megfelelő mobilos megjelenése. Ez a hátrány a jövőben egyre csak nőni fog, ugyan is a felhasználók körében egyre jobban terjed a mobil eszközön történő online tartalomfogyasztás. A modern igényeknek megfelelően mi a Vivonetnél minden weboldalt, responsive designal készítünk el.

Ha érdekesnek találtad ezt a cikket, akkor kérjük oszd meg ismerőseiddel, amennyiben kérdésed merült fel, ne habozz és keress fel minket!

Tartalom közösségi megosztása: